زماني که يک آژانس بازاريابي ديجيتال را مديريت مي کنيد، مشتريان به دنبال بهترين راه براي صرف بودجه خود هستند. يکي از سوالات پرتکراري که در اين شرايط پرسيده مي شود اين است:


سئو بهتر است يا تبليغات ادوردز


بايد بر روي تبليغات PPC  سرمايه گذاري کنيم يا سئو؟


PPC به معناي پرداخت به ازاي هر کليک است. اين گزينه مدلي از بازاريابي اينترنتي است که در آن تبليغ کننده هزينه اي را براي هر بار کليک بر روي تبليغش پرداخت مي کند.  اساسا اين روش يکي از روش هاي موجود براي خريد بازديد از سايت است و به عنوان روش پولي براي جذب کاربر در نظر گرفته مي شود. جايگاه طبيعي سايت در موتورهاي جستجويي همچون گوگل که با تلاش هاي سئو به دست مي آيد يک روش تبليغي رايگان براي سايت ها محسوب مي شود و هيچ هزينه اي به ازاي کليک بر روي سايت دريافت نخواهد شد.


 نمونه زير را در نظر بگيريد:


نمونه زير نتايج PPC را در برابر نتايج طبيعي يعني فرايند سئو نشان مي دهد. واژه جستجويي که ما استفاده کرديم، بيمه خودرو بود. به کمک کيورد پلنر گوگل توانستيم ميانگين هزينه مورد نياز به ازاي هر کليک را براي اين کليدواژه به دست آوريم. اين هزينه حدود 60 دلار بود.


اين کليدواژه يکي از گران قيمت ترين کليدواژه هاي موجود بود. همانطور که مي بينيد جعبه کوچکي با عنوان ad در سمت راست تبليغات PPC ياتبليغات کليکي وجود دارد. براي نتايج طبيعي اين جعبه نمايش داده نمي شود. اگرچه جايگاه طبيعي زير تبليغات نمايش داده مي شود اما کاربران موتورهاي جستجو در گوگل و بينگ  با نسبت 94 به 6 درصد به ترتيب بر روي نتايج طبيعي کليک مي کنند.


حجم جستجوي زيادي در اين مورد وجود دارد که مي توان به کمک آن هزاران کليک در روز به دست آورد. براي اين مثال فرض کنيد که Geico  حدود 100  کليک در روز را براي سايت خود از طريق PPC ايجاد مي کند. اين موضوع بدين معني است که 6000 دلار در روز بايد براي اين تبليغات هزينه صرف گردد.


سايت Allstate به طور طبيعي رتبه اول را در مورتوهاي جستجو دارد. اين موضوع بدين معني است که هر وقت فردي بر روي نتيجه طبيعي آن کليک مي کند هزينه اي برايش در پي نخواهد داشت. از منظر بازگشت سرمايه گذاري، به دست آوردن مشتري از طريق سئو از پرداخت 60000 دلار  بسيار مقرون به صرفه تر خواهد بود.


 تنوع همراه با صبر:


يکي از اشتباهاتي که بيشتر برندها انجام مي دهند اين است که به دنبال کسب نتيجه فوري مي گردند. آن ها در تلاش هاي سئوي خود صبور نيستند. همين امر باعث مي شود به سرعت به سراغ PPC بروند و تلاش هاي سئوي خود را فراموش نمايند. PPC مي تواند نتايج سريع تري در پي داشته باشد. اما سئو يک فرآيند طولاني مدت است. از سوي ديگر، کسب وکارهايي وجود دارد که دوست ندارند هر دفعه که فردي روي نتايجشان کليک مي کنند هزينه اي پرداخت کنند.


آن ها به دنبال موقعيت و رتبه بندي اول در جايگاه طبيعي گوگل هستند.  مشکل اينجاست که معيارهاي سئويي آن ها فراتر از معيارهاي رقبايشان است.  سئوي داخلي در چنين شرايطي بايد به طور کامل مورد بررسي قرار گيرد. آن ها بايد سايت خود را در دايرکتوري محلي ثبت کنند .


 توصيه هاي موجود:


اگر بتوانيد در سه موقعيت برتر گوگل براي کليدواژه مدنظر خود رتبه بندي داشته باشيد، خوش شانس هستيد و نيازي به سرمايه گذاري زياد در حوزه PPC نخواهيد داشت. براي اکثريت قريب به اتفاق کسب وکارها، چنين خوش شانسي رخ نمي دهد و براي جذب ترافيک و توليد فروش بيشتر بايد بر روي PPC سرمايه گذاري کند.


اگر به اندازه کافي بودجه داريد چرا اين کانال را به همراه ساير کانال هاي طبيعي به کار نمي بريد؟ اين گزينه نيز روش ديگري براي افزايش تعداد مشتريان است. به دنبال سرمايه گذاري بر روي يکي از اين گزينه ها نباشيد. شما بايد برنامه متنوعي براي هر دو ترتيب دهيد.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلود کتاب رایگان دانشگاهی کارآفرین شو ، کارآفرینی و ترویج فرهنگ کارآفرینی در ایران داکت اسپلیت مجله اي براي شما Christopher Denise پر تلاشان ای نوتی پرسش مهر