کمپين اپليکيشن (App campaign) نوعي از کمپينهاي تبليغاتي گوگل ادز است که به شما در راستاي رسيدن به اهداف برنامه هاي بازاريابي تلفن همراه تان کمک ميکند.
کمپين اپليکيشن با استفاده از يادگيري ماشين، پيشنهادات (Bid) و اَدزهاي شما را بهينه سازي کرده و اپليکيشن شما را به کاربران داراي مشخصات مشابه با افرادي که هم اکنون اپليکيشنتان را نصب کردهاند، عرضه ميکند.
به عنوان مثال تيم بازاريابي در سال جاري ميخواهد براي اپليکيشن جديد يوگا (با نام Balance) تعداد نصب را از هزار کاربر تا 10 هزار کاربر گسترش دهد.
از کمپين اپليکيشن ميتوان براي افزايش نصب اپليکيشن استفاده کرد.
کمپين اپليکيشن با توجه به مجموعه اي از ويژگي هاي مشترک در ميان هزار کاربري که قبلا اين اپليکيشن را نصب کرده اند، ميتواند ويژگيهاي مشترک را بدست آورده و از آنها براي پيدا کردن کاربران جديدي که احتمالا بخواهند برنامه Balance را نصب کنند، استفاده ميکند.
کمپين اپليکيشن (App campaign)، برنامه موبايلي شما را در معرض ديد افرادي قرار ميدهد که احتمال بيشتري دارد تا برنامه را دانلود و نصب کنند و اين کمک ميکند تا سريعتر به هدف رسيدن به 10 هزار نصب دست يابيد.
ما در هنگام راه اندازي کمپين اپليکيشن 3 چيز نيار داريم:
زماني که کمپين اپليکيشن خود را ميسازيد ابتدا بايد مشخص کنيد که ميخواهيد کاربران جديدي براي نصب اپليکيشن پيدا کنيد يا به دنبال کاربراني هستيد که عمل داخل برنامهاي خاصي (مانند اشتراکگذاري يا خريد) را انجام دهند.
کمپين اپليکيشن از بخشهاي جستجوي گوگل ، يوتيوب، گوگل پلي و گوگل ديسپلي، اپليکيشن شما را به افراد مناسب نمايش ميدهد.
بهتر است مطمئن شويد که تا حد امکان داده هاي مربوط به تبديل را ارايه کردهايد.
کمپين اپليکيشن سيگنال هاي رفتاري و اقداماتي که توسط کاربران انجام ميشود؛ مانند سابقه جست و جو ، سابقه مرور سايتهاي ديگر، ويدئو هاي تماشا شده و استفاده از برنامه هاي ديگر را زير نظر دارد.
اين کمپين به دنبال الگوهايي در دادههاي تبديل شما است تا با استفاده از آنها بتواند کاربراني را هدف قرار دهد که به شما براي رسيدن به اهدافتان از نصب اپليکيشن کمک کنند.
اين کمپين کاربران شما را به دو دسته تقسيمبندي ميکند: آنهايي که به تکميل شدن اهداف شما کمک ميکنند و آن هايي که کمک نميکنند. (براي مثال افرادي که خريد ميکنند و افرادي که خريد نميکنند.)
از طريق همه اين دادهها کمپين اپليکيشن ميتواند کاربران بيشتري که به هدف ما نزديک هستند را شناسايي کند.
ما در مقاله ديگري در مورد نحوه ي تنظيم رديابي تبديل (Conversion Tracking) بحث خواهيم کرد.
در نهايت شما به منابعي خلاق مانند متن، تصوير و فيلم هاي کاستومايز شده براي ارايه به کاربران هدفتان نياز داريد.
اين کار به کمپين اپليکيشنتان جهت ايجاد ادزهايي با بيشترين ميزان تاثير براي مشتريان بالقوه کمک ميکند.
کمپين اپليکيشن براي ايجاد ادز شما به طور خودکار (از بين همه منابع موجود) متون، عکسها و ويديوهايي را انتخاب ميکند که ادز شما بيشترين شانس را براي دريافت کليک از کاربر و نصب اپليکيشن داشته باشد.
کمپين اپليکيشن ابزار يادگيري ماشين (Machine Learning) جديد و ارزشمندي براي هدف قرار دادن کاربران جديد بر اساس داده هاي تبديل گردآوري شده، ارايه ميدهد.
درباره این سایت